wz

7. 8. 2017 - Přidány různé další druhy stromů, které lze "pokácet", včetně některých keřů, palmy, spadlé stromy, kořeny, ... je jich přesně 50 (pokud najdete něco, co by mělo jít pokácet a nepůjde to, dejte mi vědět). Nemám na mysli typy dřev, ale pouze to, že z nich lze náhodně generované dřevo dostat sekerou. Je to příprava na přidávání dřev (teď už je to jen otázkou dát tam podmínku - např. Pokud to má grafiku jabloně, typ výdejného dřeva nechť je jabloňové .... a takhle u všeho. Včetně bambusu). Také byla přidána řada listí tak, že pokud se pokusíte pokácet listí a ne strom (listí je technicky vzato samostatně), tak by to mělo začít kácet strom, ke kterému listí náleží - předtím to u některých typů (Tokuno Zento...) nefungovalo. Teď už snad ano. Pokud by někde nefungovalo, potřeboval bych to vědět.

28. 7. 2017 - Vydána nová verze klienta - V10. Ke spouštění hry prosím od nynějška používejte nové .exe soubory v ní se nalézající. Bylo přidáno upravené intro, obsahující české titulky, které se navíc roztáhne na velikost vaší obrazovky (aniž by se vydeformovalo a aniž by to šlo do fullscreenu). Byly opraveny některé překlepy na webu. Pozor. může dojít k přenastavení přihlašovacího nastavení Razora, možná jej budete muset znovu nastavit a klepnout na “make this settings default” (mělo by se to stát jen jednou, testoval jsem to).

5. 5. 2017 - Měšce, malé pytle a velké pytle nyní mohou být obarveny.

2. 5. 2017 - Nová verze klienta - V9. Opraveny chyby lokalizace u cca tří variant chlastu (z několika set ... prsotě jsem se upsal), opraven aukční dům (a své řešení jsem dal na internet pro lidi, co ten samý systém aukčního domu používají, protože si s danou chybou nevěděl rady ani autor). V klientovi bylo vyčištěné úvodní přivítací logo. U obchodníků lze nechat opravovat předměty (na oficiálním serveru nikoliv...). U kováře lze nyní opravovat zbraně a zbroje s výjimkou zbraní na dálku (u které je opětovně výjimka a to ta, že opravovat házecí zbraně mohou ... výjimka u výjimky, to jsem tu ještě neměl... :) ) a kožených zbrojí. Zbrojíř opravuje to samé, jako kovář, akorát ne zbraně. Kovář zbraní zase naopak opravuje jen zbraně (se stejnými omezeními, jako kovář). Lukař opravuje luky, kuše a podobné zbraně na dálku, kromě házecích zbraní a praků. Kožešník opravuje kožešinové zbroje a praky. Na oficiálních serverech běhají stovky řemeslníků, ochotné vám předměty opravit, nicméně můj server takový luxus nemá.

17. 4. 2017 - Předělány kontinentální mapy - předtím byly porůznu postahované z netu, místo toho jsem udělal vlastní. Opravena pozice měsíční brány v městských mapách. Opraven exploit, kdy se dalo zároveň spát na vícero postelích naráz (a postava se naklonovala :D ). Kostěnná zbroj se nyní dá prodat, šupinová zbroj se nyní dá prodat, elfí věci se nyní dají prodávat. Přidán včelař do Heartwoodu (na jednom místě jsou tam včely i dva úly...). Krumpáči byla snížena potřebná síla na 10, ale je nyní nutné jej mít v rukou při těžbě. Do tesařiny byly přidány kyje (které mimochodem předtím bůhvíproč nešlo vyrobit žádným povoláním) a dřevce (kovovou variantu dřevců má kovařina). Přidána runová loutna do odměn pro tesaře. Ředidlem na barvu můžete odbarvovat předměty v inventáři.

29. 3. 2017 - Vyktorymu se stalo, že ve městě vykuchal svou vlastní mrtvolu a stráže za to na něj začali útočit. Takže jsem tam doplnil podmínku, že z hráče nebude kriminálník, pokud při vykuchávání mrtvoly se bude vlastník mrtvoly rovnat tomu, kdo kuchá, tzn. nyní už to není považováno za trestný čin, když vykucháte sami sebe. Ikdyž se nedivím, že to stráži přišlo divné... Také jsem udělal, aby když se odhlásíte, aby se vaši mazlíčci odhlásili s vámi, hlavně u nových hráčů to byl problém, když si mysleli, že se odhlásí i s nimi, místo aby je dali do stájí a mazlíček se následně vlivem času a nekrmení odochočil. Ale i tak vám doporučuji stáje, je dosti možné, že interní mapu projede garbage collector (sběrač odpadků) a časem vám mazlíčka smaže ... nemám to jak otestovat.

23. 3. 2017 - Pozor, zase nová verze klienta (V8)! Přidáno 48 druhů tekutin. Cca polovina z nich je alkohol a polovina ne. Přidána řada dalších funkcí pro pití, různá pití mají různé účinky, kafe vám snižuje únavu, kuřecí vývar snižuje hlad a pít ředidlo vám nedoporučuji. Nádoby na tekutiny jsem překopal. Přidán jeden nový typ nádoby - hrnek z lebky. Nyní můžete dostat mléko z krav a dokonce i z jiných zvířat, jsou-li to samičky. Přidána náhodnost do obchodů - v obchodech se tyto tekutiny objevují náhodně a také v náhodných nádobách, některé tekutiny jsou vázané na oblast, stejně tak hrnky z lebek najdete třebas v nekromantském městě, nebo u pirátů, ... Přidán easter egg ze série adventur Opičího Ostrova, aneb jak moc je užitečný pirátský grog (na prodej v Doupěti Bukanýrů). Přidal jsem i další funkce a opravy, je toho vážně hodně, dokonce jsem to zveřejnil i na runuo stránkách, když už jsem se s tím tak sral. Také jsem přidal víc jak stovku nových kusů grafiky pro průhledné nádoby na tekutiny s danými tekutinami.

14. 3. 2017 Pozor, nová verze klienta (V7)! V Tokuno Zento opravena jedna glitchnutá výheň. Při zednictví kamenná židle používá novou nomenklaturu pro kamení (=příprava na masivní přidávání spousty typů kamenů). Váleček na vaření byl u zakázek pro zámečníka v sekci dřevěných nástrojů, ale nebyl v sekci nástrojů pro vaření, tak jsem ho (což většinou nedělám) zduplikoval, aby byl pro obojí. V Pekařství / řeznictví v Tokuno Zento byla na jednom místě bůhvíproč jednopolíčková díra, tak jsem ji zalátal. :D To byl výpis malých změn. Teď k jedné velké - přidáno 49!!! druhů šupin, z toho 17 chitinových (z obřích brouků, mravenců, pavouků, ...), 15 plazích (ještěrčí, wyverní, hydří, krakení, ...) a 17 kovových šupin (ze stávajících kovů). Pro srovnání, stávajících šupin bylo ve hře 6 a všechny byly dračí, dle barvy, takže nyní je jich celkově 55! (Díky bohu za Word Count plugin v Notepadu++ :D) Naprosto jsem překopal Zbroj z Dračích šupin, nyní je to Zbroj ze *druh šupiny* šupin, stejně tak se chová v různých menu. Bohužel to "dračí" tam bylo frklé natvrdo, takže jsem ke změně musel překopat klienta - stáhněte si proto novou verzi (V7). Nové šupiny nejsou odnikuď stáhnuté, poctivě jsem je ručně od píky udělal sám, cca 2 hodiny jsem šteloval jejich atributy / vlastnosti a další 2 hodiny jsem jim vybíral barvy ... děkuji Vyktorymu za betatest celého systému. Kovové šupiny lze vyrábět z kovových ingotů toho samého typu, v menu kovářství je proto nová položka. Z krabice na šupiny je dočasně krabice na dračí šupiny (názvem) dokud ji nepřekopu, ale to je ohledně nedodělku k šupinám vše. Také jsem tam dodělal podmínku, co se má stát, když tam někdo strčí ne-dračí šupiny ... u vás člověk nikdy neví. :D

9.3. 2017 - Vydání nového klienta (V6), a také patche, stáhnout lze v sekci Ke Stažení, obsahuje nové položky lokalizovaného textu (pro dovednostní a surovinové kufříky a předělání pro Wooden Kite Shield, neboli dřevěný mandlový štít, aby nepoužíval dočasné řešení) a je opraven tak, aby pokud si stavíte vlastní dům, tak abyste mohli použít křišťálové položky a stínové položky (zdi, dveře, ... obojí patří do toho nejdražšího, co můžete mít). Pozor - pokud budete mít v domě křišťálové nebo stínové dveře, tak nebudou otevíratelné, je to chyba vyskytující se jak v klientovi, tak na serveru a oprava bude náročnější - takže prozatím to řeším tak, že to opravím ve hře manuálně, tzn. stačí mi v takovém případě říci.

8.3. 2017 - Za poslední dva dny jsem provedl velké množství malých změn a pár změn velkých, pravděpodobně nebudu schopen je všechny vyjmenovat. Takže. Text na stránkách má černý okraj, aby pokud je jako pozadí použit screenshot, který místy přechází do světlejších odstínů, tak aby byl text i přesto čitelný. Velká změna - přidány zakázky pro zámečníky! A také nové odměny pro zámečníky (runové, prastaré a tvrzené nářadí) (nic z tohoto jsem na internetu nemohl najít, takže je to programované mnou od píky). Střední změna - překopal jsem BOB (Bulk Order Book - zakázkové knihy) a hlavně jejich filtr, takže nyní nekurví některé zakázky, jsou v něm nové materiály a nové typy. Bylo překopáno názvosloví, takže si budete muset stáhnout novou verzi klienta (nebo mi písnětě a já vám daný soubor pošlu, má 2 MB a zatím se mi kvůli dvěma zakázkám, které jej používají, nechce dávat novou verzi klienta). A pak spousta menších změn a oprav. Oh, přecijen jsem si na jednu malou změnu vzpomněl - nyní je možné v rámci krejčoviny ušít karimatku. :)

6.3. 2017 - Po několikadenním opravování jsem úspěšně opravil zakázky pro lukaře a tesaře. Například nefungovalo vkládání kontejnerů (beden, skříní,...) do zakázkových smluv, popřípadně byly špatně názvy v zakázkách. Také se špatně ukazoval ve vlastnostech předmětu, které jsou vidět hráči, pro předmět dřevorubeckých rukavic jejich bonus, protože používal starobylý způsob převádění proměnných do textu. Vše opraveno. Také jsem zveřejnil svůj balíček s mnou upravenými skripty pro zakázky a jedná se o pravděpodobně nejdelší návod na instalaci, jaký jsem kdy sepsal - umíte-li anglicky, můžete si jej přečíst zde: http://www.runuo.com/community/threads/carpentry-and-fletcher-bod-system-for-karmageddons-ores-v2-modified-and-fixed.549853/  Jinak nyní server generuje zakázky tak, aby pokud předmět v zakázce nemůže být výjmečný nebo z jiného než obyčejného dřeva, tak ani zakázka to požadovat nebude. Další věcí, co jsem na serveru opravil bylo, že karimatky mizely z inventáře po pár dnech (protože při aktivaci (přesunu či dvojkliku) se na zemi vytvoří navíc neviditelný předmět, se kterým nikdo nemůže manipulovat a který v sobě drží různá data pro karimatku ... no a opomenul jsem, že předměty ze země po určitém čase mizí a protože je karimatka se svým držákem dat propojená, mizela i z inventáře).

1.3. 2017 - Přidány zakázky pro lukaře a tesaře. Přidány runové nástroje pro různá povolání (předtím existovalo pouze runové kladívko pro kovařinu). Přidány desítky různých typů odměn za zakázky (nové runové nástroje, pradávné nástroje, speciální zbroje a zbraně pro řemeslníky, barevná kovadlina a nůžky, různé dekorace, pojmenovávač kontejnerů (beden atd.), Chrličí sekera (předtím existoval jen Chrličí krumpáč), okouzlené nádrže na barvu, včetně variant pro kovové předměty, přenosná kovadlina, brousek na zbraně s čepelí, odolné verze nástrojů - prefix "Sturdy" (předtím byl jen krumpáč...) a speciální magický předmět na zvýšení životnosti (opět - existovala jen varianta pro kovy)). Obojí výše (zakázky a odměny) je z doplňujícího balíčku pro Karmaggedonovy rudy,  pro verzi 2 RC1, a musel jsem to velice razantně překopat (dodělat tam nová dřeva, navíc bylo strašně málo typů zakázek pro tesařinu (jen hole a hudební nástroje a na obojí je potřeba velká dovednost, nemluvě o tom, že hudební nástroje potřebují hudebnictví...), takže jsem tam dodělal zakázky (velké i malé) na štíty, židle, stoly, bedny, nábytek, truhly a asijskou exotickou zakázku dřevěných zbraní :D ). Překopány a přidány házecí zbraně, výpis je kousíček dolejc). Je jich šest (plus munice do praku). Přidány házecí zbraně do obchodů. Přidány házecí zbraně do řemeslných činností (prak je v krejčovině, kde má obyčejnou variantu z látky a válečnou variantu z kůže, náboje do něj se vyrábějí v kamenictví (nebo si je můžete koupit ... později asi udělám opravdu obří spawnery, pokrývající všechny facesety), házecí dýky, oštěpy, házecí sekerky a házecí kladívka jsou v kovařině). Podotýkám, že jejich poškození není děláno tak primitivně, jako u původní OSi házecí dýky, co obyčejně v RC2 je, ani mnou jednoho dne stáhnutého oštěpu, kde je to prostě pevné malinkaté náhodné číslo. Asi 4 hodiny jsem to překopával tak, aby to způsobovalo škody se vším všudy a vzalo to všechno v úvahu. Tedy možná to nebere plošná okouzlení, ale kromě toho všechno, útokem zbraní a materiálem zbraní počínaje, obranou a odolnostmi cíle konče. Uf. Kováři nyní mohou vyrábět vidle. Tesaři nyní mohou vyrábět dřevěné mandlové štíty, taktéž byly přidány do obchodů tesařů a jsou i jako velká zakázka štítů pro tesaře. Také jsem si všiml, že úkoly pro získání receptů neexistují, takže to budu muset někdy dodělat, ale asi si to nechám až na příště. A sekce pro recepty je hotová jen v kovařině v sekci čepelovitých zbraní, takže to odsud zkopíruji a předělám pro jiné předměty a jiná povolání. Ach jo, myslel jsem si, že to už tam je a najednou přijdu na to, že není a že to zase jednou budu muset udělat sám. PS: Praky mají dočasně grafiku kuše, protože abych změnil grafiku, musím zasáhnout do klienta (obrázek ve světě/inventáři, obrázek na paperdollu na postavě a nakonec editovat animace ...) a ve hře jím graficky není nic podobného. Je to až překvapivě hodně stran změn, testoval jsem od každé úpravy jednu věc, takže kdo chcete, otestujte a kdyby něco nešlo tak jak by mělo nebo blbnulo, dejte mi vědět a já to spravím. Velké bedny se normálně ve světě jmenovaly jen jako bedny "crate", což by normálně ničemu nevadilo, jenže ve velké zakázce jsou jak střední, jak velké bedny a obě se jmenují "crate", proto jsem výsledně zobrazované jméno přepsal na Large Crate (Velká bedna) - je dost možné, že se něco takového stane i u jiných zakázek (kvůli jménu ... navíc se interně spousta věcí jmenuje naprosto jinak, než ve světě - kdybyste se s obdobným předmětem setkali, dejte mi vědět). Jinak po hození oštěpu, pokud máte štít, musíte si nejdříve štít sundat, nasadit oštěp a poté nasadit štít, stejně tak u jiných házecích zbraní, co používají grafiku zbraní, které byly původně obouruční. Jinak vám to hra nedovolí. Nastavením je oštěp všude jednoruční, takže bych řekl, že je to tím, že grafika v klientovi je nastavená jako obouruční zbraň, takže já ji budu muset zdvojit a nastavit na novou a pak všem poslat novou verzi klienta ... a to se mi teď nechce, spíše to udělám zároveň s grafikou praku později. Také jsem 4 hodiny přicházel na to, proč se mi u luků v půlce případů nezobrazuje typ dřeva, ze kterého jsou, a u štítů se mi typ dřeva nikdy nezobrazí .... byla chybka v původním skriptě, opravil jsem ji a také když už jsem byl v ráži, tak jsem překopal oblečení z látky tak, aby jednak mohlo mít jakýkoliv prefix a aby se v názvu zobrazovala výjmečnost. Jinými slovy, bude v budoucnu možné přidat další druhy látek, než jen obyčejnou a olejnou. Uf.

16.2. 2017 - (akorát ne po půlnoci, jako odstavec následující po tomto odstavci) - Veterináři a stájmistři nyní prodávají za levno (100 zlatých) smlouvu na spřažení se se zvířetem, takže pokud nechcete, aby byla smrt vašeho mazlíčka permanentní, zakupte. Jinými slovy, pokud by si někdo chtěl pořídit ve hře psa a nechtěl, aby mu zdechnul permanentně (a místo toho se proměnil v ducha tak jako je to u hráčů), může. Stájmistři mají širší výběr zvířat na prodej, ten tam byl i původně ale kvůli chybě v kódu nebyl kód pro další zvířata dostupný (opravil jsem).

16.2. 2017 - Překopán systém vyjadřování stavů a emocí. V podstatě jsem nakradl jeden opravdu komplexní systém, co byl celý v italštině, celý jsem jej přepsal do češtiny a udělal dalších pár úprav (například jak dlouho zůstanou blitky na zemi, když se poblejete). Přesněji ukradeno odsud: https://svn.kenai.com/svn/tdmscript~tdmscriptdev/dev/Arda%20System/Comandi/Emote.cs Ve hře je nyní 42 stavů/emocí, pokud správně počítám (puke a vomit počítám za jedno - v původním systému to nebylo, ale napadlo mne, že angličáci mají šanci použít oba termíny, proto bude lepší to zdvojit pro obě varianty). Naleznete je také v sekci užitečné příkazy, ale jak je použít zkopíruji i sem - [emote (text) nebo [e = Projeví váš stav zvukově či graficky. Nedáte-li typ projevu na místo (text), objeví se menu se všemi emocemi/stavy. Místo závorky uveďte emoci / stav / animaci. Závorky u výpisu jsou překladem, nikoliv tím, co máte vypsat do závorky za emote. Výpis: Ah!, Ah ha!, Applaud (potlesk), Blow nose (frknutí nosem), Bow (poklona), BS cough (prdlajs a kašel), Burp (krknutí), Clear throat (vyčištění krku), Cough (kašel), Cry (brekot), Faint (mdloby), Fart (prdnutí), Gasp! (lapání po dechu), Giggle (uchechnutí), Groan (zasténání), Growl (vrčení), Hey! (hej), Hiccup (škytnutí), Huh? (he?), Kiss (políbení), Laugh (smích), No (ne), Oh (och), Oooh (oooch), Ops (ups), Puke (blít), Vomit (zvracet), Punch (udeřit pěstí), Scream (zařvat), Shh (pššt), Sigh (povzdech), Slap (dát facku), Sneeze (kýchnout), Sniff (čuchat), Snore (chrápat), Spit (plivnout), Stick out tongue (vypláznout jazyk), Tap foot (poklepat botama), Whistle (zapískat), Wohoo (juchů), Yawn (zív), Yea (jo), a Yell (vykřiknout).

8.2. 2017 - Všiml jsem si ve hře, že lidé nemohou nosit elfskou výbavu - měl jsem za to, že jsem to již předělal, ale zřejmě jsem tak učinil v době, kdy byl server u Foxe (a byl tedy rollback...), takže jsem to znovu udělal tak, aby lidé mohli elfské oblečení, zbroje i zbraně. Pořád platí ale omezení na atributy. Rasové omezení mi vůbec nedává smysl - pokud má dotyčný dostatek síly, obratnosti a inteligence na to, aby předmět použil, proč by nemohl? Dělají snad elfské předměty magické testy DNA? I kdyby, tak co nemagické elfské předměty? Nedávalo to smysl. Také jsem odstranil řádek o nutnosti býti elfem ze všech současných i budoucích předmětů opatrně tak, abych nepoškodil uložený svět. Připomenu, že je to uděláno i naopak - Elfové na většině serverů nemohou nosit helmice, respektivě všechno se jim na hlavě mění buď na kroužky, nebo na tzv. “havraní helmy” a pokud to na jiných serverech není, tak to mají udělané ještě stupidněji tak, že jejich elfové jsou jen lidé, co mají k dispozici barvy kůží elfů ... u mě mohou opravdoví elfové nosit plně graficky jakékoliv helmice apod. Protože i to se mi zdálo naprosto retardované. Když jsem byl u toho, tak jsem také odstranil omezení pro zbroje, kdy muži nesmějí použít určité ženské zbroje a naopak. Potřeba atributů stále platí. Jinými slovy - pokud má žena dostatek síly na to, aby použila zbroj, proč by nemohla? Vzpomněl jsem si na sérii DB Xenoverse 2 od TFS na youtube, kde všichni byli sakra nasratí, že nemohli mít opravdu skvěle vypadající kus výbavy, jen protože byl určen jen opačnému pohlaví ...

7.2. 2017 - Přidáno pečlivé rozřazení dovedností a krátký popis ke každé dovednosti, v sekci Návody (později tomu udělám asi samostatnou sekci). Nezdá se to, ale dovedností je přes 50, takže mi trvalo kolem 6 hodin to sepsat a dalších 6 hodin překlad do angličtiny.

5.2. 2017 - Ve hře byly upraveny maxima pro atributy (protože má legitimní hráčská postava již předchozího maxima skoro dosáhla) - maximum celkových atributů bylo zdvihnuto z 900 na 30000 (herní výpočty maximálně unesou něco málo přes 34000, takže se blížím ke ... složitější úpravě. Tohoto ale snad nikdo nedosáhne), jednotlivé atributy mají maximum 10000, také jsem si na úplně jiném místě všiml, že hra v části, kde se zjišťuje rychlost přibývání atd., kontroluje, zda jsou atributy pod 300 - opraveno.

4.2. 2017 - Překopána sekce pokročilých návodů, některé dovednosti chyběly, atd.

1.9. 2016 - Přidány nové sekce - Aukce a Nemovitosti. Ve hře je nyní ke koupi více jak 230 nemovitostí. Byl to víc jak měsíc práce.

26.8. 2016 - Přidáno pár nových postelí - Grass mat bed (postel z ustlané trávy, oba směry) a Woven mat bed (Postel z pletiva, oba směry). Opravena grafika jedné postele v Lakeshiru (městě Meeru).

18.8. 2016 - Předělána grafika u klienta, včetně nového loga hry. Dostupné v sekci ke stažení v podobě verze 5 klienta a patche z verze 4 na verzi 5. Také byly interně přidány snažší způsoby tvorby dveří a schodů (což pro běžného hráče nic neznamená, nicméně si sám takhle o tom dělám poznámku, protože je to součástí většího projektu, na kterém pracuji již více jak měsíc). Doplnil jsem (vyrobil jsem grafiku pro) novou postel -  small mattress only bed (malá postel, která má pouze matraci), scházel ji opačný směr, tzn. nyní existuje i pro směr Východ/Západ. Jedno město ji totiž mělo použitou, ale v klientovi (ten je oficiální! Nebo spíše kdysi byl...) grafika dané postele nebyla, což způsobilo grafické chyby.

17.7. 2016 - Zveřejněny nové sekce - Návody, Pravidla, Galerie Postav a Fórum. Ani nechtějte vědět, kolik času jsem nad nimi strávil...

8.7. 2016 - Přidělány karimatky (bedroll) - lze běžně koupit od prodejce provizí (provizioner) - Fungují nyní jako postele, ale i jejich původní funkce byla zachována (táboření v divočině za pomocí dovednosti táboření a odhlašování se ze hry, hra se zeptá, jestli se chcete bezpečně odhlásit). Doporučuji koupit, abyste mohli spát, pokud jinak nemáte kde. V každé hospodě v každém městě byly přidělány plně funkční postele. Spaní je prozatím zadarmo, později to propojím s nájemním / Town house systémem, ale to musím udělat ručně pro každou najímatelnou oblast. Pokud chybí někde použitelná postel tam, kde je jen nepoužitelná postel a myslíte si, že by měla být použitelná (takže ne někde u pavoukovců...), písněte mi. Koupitelné městké domy je nemají, u těch to předělám až při koupi / nájmu hráčem. Plně použitelné postele zatím nebyly přidány do řemeslných činností, nicméně někdy později je tam dodělám (aby je hráči mohli vyrábět - pokud chcete použitelnou postel do domu již nyní, lze to zařídit koupí od GM). Použitelné postele byly přidány do všech hospod kde již takové postele byly a to ve všech městech, kromě jediného facesetu - Felucca a to protože je to kopie Trammelu, s výjimkou města Occlo, které se nachází jen na tomto facesetu (Do zbylých měst ve Felucce dodělám, až se mi bude někdy chtít udělat zcela identickou osmihodinovou práci. Zatím není potřeba, protože na serveru není hráč, který by ve Felucce dokázal delší dobu přežít. :) ). U všech postelí byly optimalizovány souřadnice těla spícího hráče, jediná karimatka v jednom směru napůl přečnívá přes hráče, u ostatních postelí se toto dalo ovlivnit, ale u karimatek ne, zřejmě je to hardcoded v klientovi - ten samý problém byl například u kožešinových postelí, u těch se mi to ale povedlo předělat - jenže ty jsou původně dekorativním předmětem a karimatky (bedroll) mají v původní hře funkci. Původní systém na spánek měl tyto druhy použitelných postelí: elven bed (elfí postel na oba směry), bed (obyčejná, dvojpostel, oba směry), futon bed (asijské postele, na oba směry), small bed (malá postel, jen na jeden směr - východ/západ) a tall elven bed (vysoká elfí postel, oba směry). Můj systém má přidělané (mnou) tyto typy: bedroll (karimatka, směr se upravuje dle místa položení), Cot (lůžko) na oba směry, fur a dark fur bed (postele ze světlé a tmavé kožešiny, obě dostupny pro oba směry),  hammock (visutá postel, oba směry, je potřeba mít za co zavěsit), Bed with coloured pillows (postel se zabarvenými polštáři, pouze směr sever/jih), red futon bed (červená asijská postel, oba směry), royal silk bed (postel s honosnou balvnou, oba směry), small bed (malá postel, doděláno i na druhý směr), small mattress only bed (malá postel, která má pouze matraci, pouze směr sever/jih), Massive royal silk bed (masivní postel s honosnou bavlnou, pouze směr východ/západ), small worn bed (malá ošuntělá postel, oba směry), worn bed (ošuntělá postel, pouze směr sever/jih), worn and torn bed (ošuntělá a potrhaná postel, pouze směr sever/jih) a gargoyle stone bed (chrličská kamenná postel, oba směry). Uf. Nejvíce práce dala karimatka (hlavně kvůli sloučení funkčnosti, protože stará karimatka funkci má), závěsná postel (dá se zavěsit) a masivní honosná postel (příliš velká, vznikly díry, u kterých šlo projít, vyřešil jsem to automatickým spawnováním neprůchodných kamenů pod postel :) ). Karimatka vám po koupi a pokusu o použití či přesunutí spadne k nohám postavy - to je záměrné, když totiž dám svou karimatku na koupi přímo, hra spadne - vynucuje si koupi smlouvy na část budovy, kam to nyní technicky spadá kvůli jiným postelím, zdá se, že je to buď omezení klienta, nebo to v serveru nemohu najít, obešel jsem to tak, že jsem vytvořil "smlouvu" od karimatky, která má grafiku i popisy karimatky a jakmile se s ní kdokoliv jakkoliv pokusí manipulovat, transformuje se v mou karimatku. :) Podotýkám, že herní klient není ode mne a nemohu do něj přímo zasahovat, přímo zasahovat mohu jen do serveru. Klient je z ofiko hry (ale také mnou upravený, např. vzhledy nošených věcí pro elfy atd.) ale ne tolik, protože nemám k dispozici zdrojáky. Pokud chcete postel zabarvit, doneste mi ve hře nádrž s namíchanou barvou a já její atribut barvy přenesu na postel. S výjimkou Chrličské kamenné postele, na to potřebujete speciální nádrž s barvou. Pokud by někdo měl zájem, jsem schopen udělat kombinované postele, například mít dvě postele nad sebou a přidat k tomu funkční žebřiňák. :)

24.1. 2016 - Vytvořil jsem systém spánku. Hráči mají další potřebu - spánek. Po přihlášení do hry se nově zobrazuje okénko potřeb, kde jsou graficky i číselně vyznačeny hodnoty potřeb (jíst, pít, spát). Potřeba spánku ovlivňuje boj - pokud jste příliš unavení, útočení vám snižuje výdrž a pokud jste extrémně unavení, útočení vám snižuje zdraví. Hra vám to hlásí, pokud taková situace nastane, takže to snad neminete. Doporučuji chodit spát vždy, když se odhlásíte - postava bude graficky spát v posteli až do vašeho opětovného přihlášení! ^_^ Hodnota vyspalosti nabývá +1 po minutě spánku. (tuším, že ve hře je jedna reálná minuta jednou herní hodinou, ale jistý si tím nejsem, musel bych se juknout). Spát se zatím dá jen v postelích v hospodě v Tokuno Zento, protože musím ručně předělávat postele. Později, jakmile začnu v každém městě dávat prázdné domy ke koupi / nájmu, tak rovnou udělám, aby šlo u hospodského zaplatit si místnost s použitelnou postelí, atd. To ale musím udělat manuálně. Stejně tak přidat přenositelné karimatky atd. Chvíli to ale počká, na systému spánku jsem pracoval od 20:00 do 7:00 ráno. Ironie.

Dále jsem přidal systém sklepů ( http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-cellar-addon.70947/ ) - v barácích můžete mít vlastní sklep. Musíte si pro něj zakoupit smlouvu a použít ne na kraji svého domečku (nejlépe uprostřed).

Byla opravena kartografie, nyní můžete ve hře kreslit mapy i na jiných facesetech, než je trammel a felucca. Celkově je vytváření map o něco propracovanější.

16.1. 2016 - Předělal jsem 87 potvor tak, aby se na nich dalo jezdit. Ty, které nebyly ochočitelné, jsou nyní ochočitelné. Takový Leviathan (boss) jde ochočit s minimální dovedností 120 v ochočování (100 je maximum, 120 při použití svitků moci). “Rideable llama” (lama, na které lze jezdit) přejmenovaná jen na lamu, protože označení ridable již není potřeba. Také jsem všem dodělal typy jídel, které mohou jíst. Některá mají při jezdění špatnou souřadnici Z hráče, tzn. hráč by měl sedět výše či níže, nicméně nevím, kde se to v klientovi (který není ode mne ...) nastavuje. Stejně tak nikdo na internetu to zatím neví, takže to počká. Klient musel být předělán kvůli překopávání grafiky, takže si stáhněte novou verzi ze sekce Ke Stažení. Seznam nově pojízdných příšerek: Great Hart, Black Bear, Brown Bear, Grizzly Bear, Polar Bear, Dire Wolf, Grey Wolf, Timber Wolf, White Wolf, Bull, Cow, Cougar, Panther, Predator Hell Cat, Snow Leopard, Boar, Dophin, Goat, Gorilla, Hind, Llama, Mountain Goat, Pig, Sheep, Walrus, Alligator, Giant Serpent, Ice Serpent, Lava Lizard, Lava Serpent, Silver Serpent, Giant Rat, Red Solen Worker, Ant Lion, Black Solen Infiltrator Queen, Black Solen Infiltrator Warrior, Black Solen Queen, Black Solen Warrior, Black Solen Worker, Red Solen Infiltrator Queen, Red Solen Infiltrator Warrior, Red Solen Queen, Red Solen Warrior, Crystal Elemental, Dark Night Creeper, Flesh Renderer, Gibberling, Gore Fiend, Mound of Maggots, Skittering Hopper, Vampire Bat, Dread Spider, Terathan Avenger, Terathan Matriarch, Frost Spider, Giant Black Widow Spider, Giant Spider, Terathan Drone, Terathan Warrior, Exodus Minion, Hell Hound, Centaur, Plague Beast, Raging Grizzly Bear, Sea Serpent, Serpentine Dragon, Shadow Wyrm, Skeletal Dragon, White Wyrm, Ancient Wyrm, Deep Sea Serpent, Dragon, Leviathan, Drake, Kraken, Scorpion, Wyvern, Bake Kitsune, Deathwatch Beetle, Deathwatch Beetle Hatchling, Kappa, Oni, Revenant Lion, Rune Beetle, Yamandon a Gaman.

A ukažte mi, který další server má tolik pojízdných potvor. ;)

Strávil jsem nad tím celou noc a celý den.

Pokud byste ve hře věděli o dalších příšerkách, na kterých to vypadá, že by se mohlo dát jezdit, stačí říct a já to tak udělám.

Na programování Leviathana jako pojízdné potvůrky vydatně pomohl Illidan (je to boss [jak Leviathan, tak Illidan] a tudíž je naprogramovaný krapet jinak než jiné potvůrky).

Aukční systém opět přestal fungovat, server mi poškozuje .xml soubory, netuším proč. Někdy to opravím. Tedy zhruba tak funguje, ale některé činnosti spojené s bankou shazují server.

15.1. 2016 - Do hry přidány stany. Na oficiálních serverech existovaly nějakou dobu, poté byly odstraněny. Takže jsem je opětovně přidal plus upravil je pro moderní verze domů (lze v nich mít obchodníka, atd.).  Změněna nosnost - přestože hráč může mít nosnost přes 400, nebylo doposud možné mít v inventáři více jak 400 bodů nosnosti, protože inventář se ve hře považuje jako batoh a ty mají maximální nosnost 400 bodů. Tzn. když má vaše postava 800 bodů nosnosti, neunesli jste více, jak 400 kvůli omezení batohu / hráčova inventáře. Přenastavil jsem to. Nyní je nosnost hráčského batohu 500+hráčova nosnost. (takže se můžete i přetížit za cenu snižování výdrže, atd.). Byl opraven aukční systém, nyní by měl šlapat, nefungovala mi návaznost na .xml soubor.. K ukázkovým domům nalepeny cenovky. :)

12.1. 2016 - Opraveni jeřábi (Crane). Již neútočí na každého, stráže je nezabíjejí a lze je ochočovat (je potřeba dovednost 5). Bushido a Parrying (krytí) by již do sebe neměli zasahovat, tzn. zvyšování dovednosti v jednom by nemělo snižovat obranu při použití druhého (štít versus obouruční zbraně). U krytí jsem si tím jistý, u Bushida ne. Přidána druidská magie - Spellweaving. Obchodníci (kteří prodávají druidské knihy a svitky) běhají někde v Tokuno Zentu, Británii a Heartwoodu (cwelfí město).

6. 1. 2016 - Opraven email u Fuzimiho v kontaktech.

2. ledna 2016 - Vytvořeny webové stránky.

1. ledna 2016 - Zveřejněn server, napodruhé a lépe a hlavně trvale.

30. prosince 2015 - Opraven několikadenní rollback. Vše uvedeno do správného stavu.

5. února 2014 - Opraveny helmy u elfů. Místo přeměny na čelenku nebo tzv. Havraní helmu teď mají všechny helmy u elfů svůj vlastní vzhled. Není tedy problém mít třeba elfa se seveřanskou helmou.

4. února 2014 - Opraveno dřevorubectví, nad 25 nebylo možné trénovat dovednost. (6 hodin práce a řešením byla změna 2 čísel. >_> ) Klient upraven tak, aby nebylo potřeba programů k připojení, jako Hamachi, Tunngle, Razor, UOGateway, UOAssist a dalších.

19. ledna 2014 - Vodu lze nyní nabrat z jakýhkoliv zdrojů tekoucí vody (řeka, vodopád), sudu s vodou a po pár nezdařených pokusech (chyběla mi tam proměnná :D ) i z fontán. Přidány studně. Fontány a studny byly staticky naspawnovány. Do hry přidány hnízda, ze kterých lze brát vejce. Lokace jimi budou zaspawnovány po předělání měst společně s ingrediencemi. Přidány magické klíče (odemykají takřka vše mimo hráčských domů atd., ale jen na jedno použití).

18. ledna 2014 - Hnití mrtvol změněno ze sedmi minut na čtyři dny reálného času. :) (Při psaní novinek si ovšem nejsem jistý, jestli jsem to nepřenastavil na nekonečno. :D )

17. ledna 2014 - Přidány městské domy a systém podnájmů. Vidíte-li ve hře nějaký prázdný dům třeba ve městě, který k ničemu neslouží, po konzultaci se mnou jej můžete koupit. Po koupení bude jakýkoliv prostor uvnitř domu váš (popřípadně i předzahrádka). Příkazy lze použít standartní pro domy (aby věci nemizely - "I wish to lock this down" bez uvozovek a další, které blíže specifikuji v sekci s užitečnými příkazy, a přidali se k nim příkazy "Create rental contract" = vytvoří nájemní smlouvu, kterou po zvolení například místnosti v domě nějakému hráči dáte/prodáte, tak bude mít danou místnost v pronájmu, měsíčně vám bude platit vámi zadanou sumu (strhávána automaticky z bankovního účtu). "Check house rent" = Nájemník tímto příkazem může zjistit, za jakou dobu bude potřeba splatit nájem. "Check storage" = Použitelné všemi - vlastníci / nájemníci zjistí, kolik předmětů mají zamčených (propojených s domem/bytem, jako například nábytek), zabezpečených (kontejnery, takže například truhly a skříně) a také kolik celkově mají na parcele předmětů a kolik je dovolená kapacita.

Pravěk (10. prosince 2010 30. dubna 2012) - Vytvořen server v rámci sedmi dní ... čistého času. Po hraní na mnoho serverech, kde mi vadilo mnoho věcí, jsem se rozhodl vytvořit si vlastní server, který by byl perfektní, tedy alespoň pro mne. Takový, který by nic z oficiální hry neubíral a naopak vždy přidával. Čím komplexnější a propracovanější, tím lepší. A tak jsem zhybridizoval RunUO verze 2.0, 2.1, 2.2 a 1.0, doplnil celou řadu modulů, skriptů a systémů (které byly i pro naprosto jiné verze), vyřešil všechny kolize (podotýkám, že server má v současné době [2. ledna 2016]  26 530 souborů v celkově 1751 složkách. A to není grafika, zvuky, mapy, .... ale stránky v c$. Řešit tisíce kolizí nebyla zrovna sranda ...).

Ultima Online Shard

Zerenxess

Novinky

Templayer - templayer.707.cz

TheFuzimi - fuzimi.freepage.cz

Skineri - hurka.blog.idnes.cz

Retrogamers Guild