Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

Ehm ... kde začít. Bod číslo jedna - server byl vyvíjen od roku 2012 do roku 2016 v době psaní tohoto textu a odlišností je tolik, že nemám šanci si je všechny zapamatovat, natožpak vypsat. Ovšem pokusím se a taktéž uvedu veškeré (tady ne úplně všechny, ale většinu) doplňkových skriptů pro server ultimy (a občasně i modifikaci klienta).

Změna nastavení hnití mrtvol a předmětů - původně přenastaveno ze 7 minut na 4 dny, poté jsem to zřejmě přenastavil na více (dost možná jsem převedl sekundy na roky a zadal 65552 let či něco takového, matně si vzpomínám). Takže když umřete, nemusíte se bát, že by vám předměty zmizely ze země po 7 minutách.  :)

Server je emulovaný skrze RunUO 2.0 RC1+2 (zhybridizováno, plus pár “legacy” součástí přidáno z 1.0 kvůli kompatibilitě skriptů), klient je v šestkové verzi, speciálně verze těsně před Stygian Abyss (Stygijská Propast) - obsahuje to, co Stygijská Propast, ovšem bez rasy Chrličů (Gargoyle). Jedná se o velice špatně provedenou rasu, mají sice křídla, ovšem létat mohou jen na specifických místech a to ještě graficky formou teleportace. Zároveň nemohou používat existující předměty, zbroje a zbraně a musí používat speciální rasové typy (které nejsou dostupné pro jiné rasy), jako například ... házecí zbraně. Koho to napadlo, aby házecí zbraně mohly používat jen Gargoyle, netuším, ale potřeboval by bacit po hlavě. Plánuji někdy Gargoyle dodělat pořádně, ale je to na pár let práce, takže uvidíme.

Ve hře je uprostřed Yewu teleport do Elfího města. Tam můžete u obchodníků kupovat elfskou výbavu (elfí listové, kožené a plátové zbroje, elfí meče, zbraně, luky, ...). Nebojte se, není OP, nejsem idiot, původní elfské věci byly v původní hře dosti nedořešené, tak jsem je doupravil.

Elfové mohou nosit normální helmy - v původní hře se všechny helmy měnily buď na čelenku, nebo na tzv. “hravaní helmu” v momentě, kdy si je nasadil elf. Upravil jsem grafické soubory u klienta tak, aby i elfové mohli nosit klasické helmy (bez omezení na pouhé dvě helmy). Protože mne to štvalo! :)

Nově se dá nabrat voda i ze statických zdrojů, jako například z vodopádů, řek ....

Nerunovo Spawn Distro pro RunUO 2.2 - zvířata jsou v pořádku, ale NPC ve městech musím ručně upravovat - již více jak polovinu měst ve hře jsme s Fuzim ručně upravili, co se týče spawnpointů. Navíc jsem si udělal vlastní kopii (která kromě toho, že po dvojkliku padá, takže musím používat adminský příkaz pro úpravu vlastností místo rozhraní :D ) dokáže spawnovat předměty. Takže když položím na jabloň spawn pro jablka, budou z ní po určitém čase (pokud někdo sebere) padat jablka. :) Je možné použít pro obrovské poloměry, takže lesy atd. někdy později zaspawnuji houbičkami, ptačími hnízdy (a vejci), atd., po dokončení optimalizace měst (která je za polovinou).

Bacawův Level Systém pro RunUO 2.0 RC1- http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-bacaws-_easy-level-system_.70224/ - zabíjením monster získáváte kromě slávy a karmy též zkušenostní body, které po zvýšení úrovně můžete přerozdělit do dovedností. Rozhraní pro to se dává příkazem [level. Ne, nebojte se, původní zvyšování dovedností ve hře samozřejmě zůstalo - dovednosti se také klasicky zvyšují používáním dovednosti (za předpokladu, že je dovednost pro vás výzvou a nemáte 100% šanci na úspěch).

Karmageddonův Custom Resource Package pro RunUO 2.0 RC1 - http://www.runuo.com/community/threads/runuo2-rc1-karmageddons-custom-resource-package.88334/ - Přidává do hry spousty různých surovin - druhů kovů, dřev, kůží a podobně. Plánuji podoplňovat dalšími. Zároveň jsem u jeho skriptů musel opravit problém s dřevorubectvím, protože nešlo zvyšovat dovednost nad 25. Podle mne ve hře bylo málo surovin na to, jaký potenciál to mělo, takže ... spousta druhů dřeva ze stromů! Kvalitní šípy ze smrkového a cedrového dřeva! Co takhle luk z třešně, nebo jasanu? Každý typ je graficky i vlastnostmi odlišný. Stejně tak kovy, atd.

Ultima Online Shard

Zerenxess

Změny oproti oficiálním serverům

Retrogamers Guild

Xanthosův Aukční systém pro RunUO 2.0 RC1- http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-xanthos-auction-system.73486/  - Přidává do hry plně funkční aukční systém. Je potřeba ve hře najít aukcionáře (a některé jiné NPC též umí tuto funkci). Pokud chybí někde ve větších bankách, stačí říct a já jej tam doplním.

Zcela upravitelní obchodníci pro RunUO  2.0 RC1 a RC2- http://www.runuo.com/community/threads/runu-o-2-0-rc1-rc2-the-complete-customizable-vendor.91051/ - Umožňuje upravování vašich obchodníků - máte-li ve hře obchodníka, který prodává vaše vyrobené či ukořistěné předměty někde na stánku atd.

PvP systém pro RunUO 2.0 RC1 - http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-on-site-dueling-system-2-0.71996/ - Použit jen částečně, stačí zadat [duel a označit hráče, se kterým chcete bojovat. Ten následně může či nemusí přijmout. PvP moc neholduji, má první zkušenost z hraní Ultimy Online byla taková, že jsem vyšel před město a byl okamžitě zabit PK (Player Killer - vrahem hráčů) a okraden o to málo, co jsem do začátku dostal. Nechci, aby mí hráči měli tu samou zkušenost ... Při duelu nepříjdete o věci, hráči kolem nemohou duel ovlivnit.

Online vyráběč knih pro RunUO 2.0 - http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-online-book-code-generator.455637/ - Pokud se vám špatně sepisují ve hře knihy, můžete mi je online vytvořit jako skript pro hru a já vám je do hry přidám, po restartu serveru se objeví! ... tedy pokud bych ten .html soubor neztratil. Sakra. :D

Řešení problému canswim s vodními monstry – plavání na pevnině - http://www.runuo.com/community/threads/fix-for-canswim-monsters-going-on-land.511567/ - Již žádné mořské obludky plavající na pevnině.

Na hovno svatební systém(ová věc) (ono se to tak jmenuje. Vážně. :D ) - http://www.runuo.com/community/attachments/crappymarriagesystemthing-cs.12295/ - Ve hře se můžete s někým oženit / vdát. Juchů! Ehm.

Systém na spawnování stromů pro RunUO 2.0 RC1 - http://www.runuo.com/community/threads/spawnable-trees-updated-2-0-rc1.94329/ - Koněčně můžete mít v domečku na nádvoří vlastní stromy. :)

Oživovací kříže, umístitelné (například do domu) pro RunUO 2.0 RC1- http://www.runuo.com/community/threads/runuo-rc1-personal-shrine-ankh-resurrecting.86903/ - Aneb pokud máte barabiznu daleko od civilizace a exnete ...

Spřažovací smlouva pro mazlíčky pro RunUO 2.0 RC1 - http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-pet-bond-deed.84919/ - Pokud vám umře mazlíček, je ze hry definitivně pryč - s tím nic nenadělám. Ale chcete-li, aby byl považován za hráče, stačí sehnat tuto smlouvu - mazlíček se po smrti místo smazání promění v ducha, kterého lze oživit, stejně jako u hráčských postav. Můžete si je koupit u veterináře.

Prak pro RunUO 2.0 RC1 - http://www.runuo.com/community/threads/runuo-rc1-2-0-sling-shot.84112/ - Přidává do hry praky.

Házecí zbraně - http://www.runuo.com/community/threads/runuo-rc1-2-0-throwing-blade-with-blades.84149/ a http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-throwables.84018/ - Přidává do hry házecí zbraně. ( házecí nože, hvězdice a oštěpy)

Pro další jsem si nezapsal odkazy:

Battle Chess - Šachy hráčských rozměrů! Admin může použít i hráče místo šachů! :D

Fontány a studně - Ze kterých se dá pít, nebo nabrat voda. Každé město ve hře jimi již bylo zaspawnováno na příhodných místech. U větších měst fontány, u menších měst a vesnic studně.

Magický klíč / paklíč - Odemyká (jednorázově) nemagické nehráčské zamčené truhly, dveře, atd.

Včelařství - v podstatě nová dovednost, můžete si založit včelí roj, opečovávat jej a vyrábět med. Při umístění dbejte pozoru! Včelky musí mít dostatek květin kolem a taktéž k dispozici vodu! (stačí statická, například řeka kolem, moře ...)

Kamenictví - přepracované kamenictví, typy kamenů navíc atd.

Elementálové Rud i Dřev - přidává do hry elementály rud a hlavně dřev. Takže jestliže budete příliš těžit dřevo za pomocí maker ... :)

Bambusová stolička, středověké koše na oheň (braziery),  dekorativní svícny, záclony, gilotina, runová loutna, cestovní hůlka, artefaktové oblečení (trika, čepice, pláště, ...), ...

Runová magie - schopnost čarovat kouzla za pomocí run, místo ingrediencí, jak tomu bylo v Ultima Underworld. Blbě se ale shání. Jinak funguje i to, že stačí soustředná slova kouzla říci do chatu (žere to ovšem ingredience ... tuším).

TownHouses - Městské domy - Výborný skript, rozsáhlý. Místo základů mimo město můžete vlastnit jakýkoliv dům ve městě. I s předzahrádkou. Za pěněžní provizi mohou též u venkovních sídel přidat předzahrádku / ovocný sad atd. přiřazením plochy země domu. Nyní existuje i podnájem - každý vlastník domu může část plochy domu označit k pronájmu někomu jinému, který tu část poté má jako svůj domov. (prostě naprosto stejně, jako v reálném životě ...). Pokud někde uvidíte prázdný dům ve městě a budete se chtít nastěhovat, stačí říct (a mít dostatek peněz). Velice propracovaný a komplexní skript.

Vylepšený systém účtů postav. Vytváření vlastních cedulí.

Ve více než polovině měst jsou k dispozici lakýrny - v nich se nachází velké množství chromatických činidel a to i různých typů, takže si můžete nalakovat i kožené předměty, atd. Též se tam nachází univerzální barvítka - můj vlastní skript, admin s nimi může nabarvit cokoliv na cokoliv jiného, ale hráči se předměty naopak odbarví na základní barvu. Využití adminské funkce je za finanční (herní samozřejmě) poplatek.

Runové lukařské náčiní, různé smlouvy pro povolání, pro které smlouvy na výrobu předmětů na oficiálních serverech neexistovaly, atd.

Ve hře je též možné nalézt vzácné předměty, které je možné vylepšovat. Ne, že bych někdy nějaký sám našel. :D

Ve hře jsou všechny úkoly (až do Stygijské Propasti) co na oficiálních serverech. To jsem na žádném jiném serveru neviděl (ikdyž někdo to též bude mít, určitě)

Velikost banky a hráčského inventáře by měla být defakto neomezená. Snad. Nevím, jestli to nebylo součástí jednoho rollbacku.

Přestože ten chlápek, co se stará o zvířata, vám řekne, že si ho máte vyzvednout do nějakých 14 dní, nebo ho prodá, není tomu tak a můžete si zvíře ustájit donekonečna. Někteří z nás mají také reálný život a povinnosti a hrají například i jen jednou za měsíc (a nikde není psáno, že zrovna Ultimu).

Ve hře by mělo být možné stát se Avatarem. Polovinu ctností je možné udělit herně, druhou polovinu musím udělit ručně - pravidla pro něco takového si určím sám a nebudu je zveřejňovat, aby toho někdo nemohl zneužít. Avatar může být na serveru jen jeden. Ne, není to ten od Camerona. Pokud chcete více, doporučuji si zahrát všech deset Ultima her (započítávám Ultima 0: Akalabeth: World of Doom, či jak se to jmenovalo), obě Ultima Underworld hry a všechny vedlejší hry (Martian Dream tuším a Savage Empire). Teď mne napadá ... mohl bych vytvořit i opačnou verzi (Strážce / Guardian, neboli Anti-Avatar).

Již by mělo jít léčit a předávat zvířata hráčům s young statusem. Doufám, viz. poznámka o rollbacku někde výše).

Také mám vylepšený spravovací systém - několik týdnů záloh uložených pozic, lepší způsoby ukládání, pročišťování paměti během zapnutého serveru (takže může jet pořád), optimalizování spawnování a pohybu NPC v lokacích.

Celý klient je bohužel v angličtině. Teoreticky bych to mohl přepsat (ikdyž se do toho blbě leze), ovšem celou řadu věcí by to rozbilo a i kdyby ne, ztratil by klient mezinárodní užitkovost (nefungovala by anglická verze, takže by mohli hrát pouze češi. Angličtina je mezinárodním jazykem, čeština nikolivěk).

Současný maximální součet bodů do dovedností je tuším 10 000, maximum 120 pro dovednosti (nad 100 už je většinou potřeba svitek moci), 900 pro celkový počet bodů atributů, 300 max. 1 atributu (asi zvýším, už jsem toho skoro dosáhl se svou hráčskou nenacheatovanou postavou ... má hráčská nenacheatovaná postava je silnější, než má nacheatovaná adminská. :D ) - je povolen jeden (nebo to byly dva?) účty na IP adresu, ovšem narozdíl od obyčejné Ultimy Online můžete vytvořit kolik chcete postav na účtě (většinou je to omezováno na různých shardech, např. 1, 2, 3, 4, 5, 6, ... Buď si udělejte postav víc (jedna bojovník, druhá řemeslník ...) nebo to slučte do jedné postavy, jak je libo, nicméně nebudete moci za postavy hrát naráz (mít víc účtů) a pak jít do boje s třebas jedním bojovníkem a pěti léčiteli v dalších puštěných klientech a léčit makry ...

Server se ukládá každé 2 minuty. Pokud server spadne a zhavaruje (stavá se cca 1 denně. :D ), tak sám od sebe se opět nastartuje (ikdyž spadne celý proces!).

Změny světa (grafické, podlah, atd.) probíhají skrze Pandoru, takže není potřeba updatovat klienty - po vstupu do dané lokace se klienti updatují sami. Takže nemusíte dodatečně stahovat nějaké patche atd., jak je tomu na jiných serverech.

Funkční stany a typy domů, které byly v ofiko Ultimě odebrané, nebo nikdy nebyly dostupné atd. Samozřejmě, že nejsou zadarmo ...

K vykuchání nepřátel jde použít i jiné nástroje, než jen nože. Tuším. Už nevím, jak jsem to nastavoval. A taky jsem nějak překopával nůžky. Kéž bych si vzpomněl, jak. Funkce jsem samozřejmě neubíral (nejsem kokot, narozdíl od některých jiných vlastníků Ultima serverů, kteří vezmou defaultní verzi serveru, dvě třetiny funkcí z ní odfiknou a toť vše, bez přidané hodnoty. Mým motem je, že zjednodušování není zlepšování). Již jsem si vzpomněl na to s těmi nůžkami - nyní s nymi jde ostříhat ovce, předtím musel být použit nůž.

Spellweaving spellbook - Kouzelná kniha spřádání kouzel, kde jsou druidská kouzla přírody.

To by bylo prozatím vše, další dopíši, jakmile si vzpomenu. Nejsou to veškeré změny, jen to, co jsem měl někde zapsáno (např. to s těmi odkazy plus to, co je v sekci Novinky / historie) a co jsem si zapamatoval ... takže změn je ještě o dost více, ovšem přijít na ně bude těžké. (někde zde na stránkách píši, kolik souborů ve formě programových kódů server má. Počet stránek jde do statisíců ... něco v tom najít, to je očistec. a práce minimálně na hodinu :D )

Nové změny:

Lze ochočovat Jeřáby (Crane) - je potřeba dovednost 5. Bushido a Parrying (krytí) by již do sebe neměli zasahovat, tzn. zvyšování dovednosti v jednom by nemělo snižovat obranu při použití druhého (štít versus obouruční zbraně). U krytí jsem si tím jistý, u Bushida ne. Přidána druidská magie - Spellweaving. Obchodníci (kteří prodávají druidské knihy a svitky) běhají někde v Tokuno Zentu, Británii a Heartwoodu (cwelfí město).

Do hry přidány stany. Na oficiálních serverech existovaly nějakou dobu, poté byly odstraněny. Takže jsem je opětovně přidal plus upravil je pro moderní verze domů (lze v nich mít obchodníka, atd.).  Změněna nosnost - přestože hráč může mít nosnost přes 400, nebylo doposud možné mít v inventáři více jak 400 bodů nosnosti, protože inventář se ve hře považuje jako batoh a ty mají maximální nosnost 400 bodů. Tzn. když má vaše postava 800 bodů nosnosti, neunesli jste více, jak 400 kvůli omezení batohu / hráčova inventáře. Přenastavil jsem to. Nyní je nosnost hráčského batohu 500+hráčova nosnost. (takže se můžete i přetížit za cenu snižování výdrže, atd.).

Předělal jsem 87 potvor tak, aby se na nich dalo jezdit. Ty, které nebyly ochočitelné, jsou nyní ochočitelné. Takový Leviathan (boss) jde ochočit s minimální dovedností 120 v ochočování (100 je maximum, 120 při použití svitků moci). “Ridable llama” (lama, na které lze jezdit) přejmenovaná jen na lamu, protože označení ridable již není potřeba. Také jsem všem dodělal typy jídel, které mohou jíst. Některá mají při jezdění špatnou souřadnici Z hráče, tzn. hráč by měl sedět výše či níže, nicméně nevím, kde se to v klientovi (který není ode mne ...) nastavuje. Stejně tak nikdo na internetu to zatím neví, takže to počká. Seznam nově pojízdných příšerek: Great Hart, Black Bear, Brown Bear, Grizzly Bear, Polar Bear, Dire Wolf, Grey Wolf, Timber Wolf, White Wolf, Bull, Cow, Cougar, Panther, Predator Hell Cat, Snow Leopard, Boar, Dophin, Goat, Gorilla, Hind, Llama, Mountain Goat, Pig, Sheep, Walrus, Alligator, Giant Serpent, Ice Serpent, Lava Lizard, Lava Serpent, Silver Serpent, Giant Rat, Red Solen Worker, Ant Lion, Black Solen Infiltrator Queen, Black Solen Infiltrator Warrior, Black Solen Queen, Black Solen Warrior, Black Solen Worker, Red Solen Infiltrator Queen, Red Solen Infiltrator Warrior, Red Solen Queen, Red Solen Warrior, Crystal Elemental, Dark Night Creeper, Flesh Renderer, Gibberling, Gore Fiend, Mound of Maggots, Skittering Hopper, Vampire Bat, Dread Spider, Terathan Avenger, Terathan Matriarch, Frost Spider, Giant Black Widow Spider, Giant Spider, Terathan Drone, Terathan Warrior, Exodus Minion, Hell Hound, Centaur, Plague Beast, Raging Grizzly Bear, Sea Serpent, Serpentine Dragon, Shadow Wyrm, Skeletal Dragon, White Wyrm, Ancient Wyrm, Deep Sea Serpent, Dragon, Leviathan, Drake, Kraken, Scorpion, Wyvern, Bake Kitsune, Deathwatch Beetle, Deathwatch Beetle Hatchling, Kappa, Oni, Revenant Lion, Rune Beetle, Yamandon a Gaman. A ukažte mi, který další server má tolik pojízdných potvor. ;) Strávil jsem nad tím celou noc a celý den. Pokud byste ve hře věděli o dalších příšerkách, na kterých to vypadá, že by se mohlo dát jezdit, stačí říct a já to tak udělám. Na programování Leviathana jako pojízdné potvůrky vydatně pomohl Illidan (je to boss [jak Leviathan, tak Illidan] a tudíž je naprogramovaný krapet jinak než jiné potvůrky).

Vytvořil jsem systém spánku. Hráči mají další potřebu - spánek. Po přihlášení do hry se nově zobrazuje okénko potřeb, kde jsou graficky i číselně vyznačeny hodnoty potřeb (jíst, pít, spát). Potřeba spánku ovlivňuje boj - pokud jste příliš unavení, útočení vám snižuje výdrž a pokud jste extrémně unavení, útočení vám snižuje zdraví. Hra vám to hlásí, pokud taková situace nastane, takže to snad neminete. Doporučuji chodit spát vždy, když se odhlásíte - postava bude graficky spát v posteli až do vašeho opětovného přihlášení! ^_^ Hodnota vyspalosti nabývá +1 po minutě spánku. (tuším, že ve hře je jedna reálná minuta jednou herní hodinou, ale jistý si tím nejsem, musel bych se juknout). Na systému spánku jsem pracoval od 20:00 do 7:00 ráno. Ironie.

Dále jsem přidal systém sklepů ( http://www.runuo.com/community/threads/runuo-2-0-rc1-cellar-addon.70947/ ) - v barácích můžete mít vlastní sklep. Musíte si pro něj zakoupit smlouvu a použít ne na kraji svého domečku (nejlépe uprostřed).

Byla opravena kartografie, nyní můžete ve hře kreslit mapy i na jiných facesetech, než je trammel a felucca. Celkově je vytváření map o něco propracovanější.

Přidělány plně funkční karimatky (bedroll) - lze běžně koupit od prodejce provizí (provizioner) - Fungují nyní jako postele, ale i jejich původní funkce byla zachována (táboření v divočině za pomocí dovednosti táboření a odhlašování se ze hry, hra se zeptá, jestli se chcete bezpečně odhlásit). Doporučuji koupit, abyste mohli spát, pokud jinak nemáte kde. V každé hospodě v každém městě byly přidělány plně funkční postele. Spaní je prozatím zadarmo, později to propojím s nájemním / Town house systémem, ale to musím udělat ručně pro každou najímatelnou oblast. Pokud chybí někde použitelná postel tam, kde je jen nepoužitelná postel a myslíte si, že by měla být použitelná (takže ne někde u pavoukovců...), písněte mi. Koupitelné městké domy je nemají, u těch to předělám až při koupi / nájmu hráčem. Plně použitelné postele zatím nebyly přidány do řemeslných činností, nicméně někdy později je tam dodělám (aby je hráči mohli vyrábět - pokud chcete použitelnou postel do domu již nyní, lze to zařídit koupí od GM). Použitelné postele byly přidány do všech hospod kde již takové postele byly a to ve všech městech, kromě jediného facesetu - Felucca a to protože je to kopie Trammelu, s výjimkou města Occlo, které se nachází jen na tomto facesetu (Do zbylých měst ve Felucce dodělám, až se mi bude někdy chtít udělat zcela identickou osmihodinovou práci. Zatím není potřeba, protože na serveru není hráč, který by ve Felucce dokázal delší dobu přežít. :) ). U všech postelí byly optimalizovány souřadnice těla spícího hráče, jediná karimatka v jednom směru napůl přečnívá přes hráče, u ostatních postelí se toto dalo ovlivnit, ale u karimatek ne, zřejmě je to hardcoded v klientovi - ten samý problém byl například u kožešinových postelí, u těch se mi to ale povedlo předělat - jenže ty jsou původně dekorativním předmětem a karimatky (bedroll) mají v původní hře funkci. Původní systém na spánek měl tyto druhy použitelných postelí: elven bed (elfí postel na oba směry), bed (obyčejná, dvojpostel, oba směry), futon bed (asijské postele, na oba směry), small bed (malá postel, jen na jeden směr - východ/západ) a tall elven bed (vysoká elfí postel, oba směry). Můj systém má přidělané (mnou) tyto typy: bedroll (karimatka, směr se upravuje dle místa položení), Cot (lůžko) na oba směry, fur a dark fur bed (postele ze světlé a tmavé kožešiny, obě dostupny pro oba směry),  hammock (visutá postel, oba směry, je potřeba mít za co zavěsit), Bed with coloured pillows (postel se zabarvenými polštáři, pouze směr sever/jih), red futon bed (červená asijská postel, oba směry), royal silk bed (postel s honosnou balvnou, oba směry), small bed (malá postel, doděláno i na druhý směr), small mattress only bed (malá postel, která má pouze matraci, pouze směr sever/jih), Massive royal silk bed (masivní postel s honosnou bavlnou, pouze směr východ/západ), small worn bed (malá ošuntělá postel, oba směry), worn bed (ošuntělá postel, pouze směr sever/jih), worn and torn bed (ošuntělá a potrhaná postel, pouze směr sever/jih) a gargoyle stone bed (chrličská kamenná postel, oba směry). Uf. Nejvíce práce dala karimatka (hlavně kvůli sloučení funkčnosti, protože stará karimatka funkci má), závěsná postel (dá se zavěsit) a masivní honosná postel (příliš velká, vznikly díry, u kterých šlo projít, vyřešil jsem to automatickým spawnováním neprůchodných kamenů pod postel :) ). Karimatka vám po koupi a pokusu o použití či přesunutí spadne k nohám postavy - to je záměrné, když totiž dám svou karimatku na koupi přímo, hra spadne - vynucuje si koupi smlouvy na část budovy, kam to nyní technicky spadá kvůli jiným postelím, zdá se, že je to buď omezení klienta, nebo to v serveru nemohu najít, obešel jsem to tak, že jsem vytvořil "smlouvu" od karimatky, která má grafiku i popisy karimatky a jakmile se s ní kdokoliv jakkoliv pokusí manipulovat, transformuje se v mou karimatku. :) Podotýkám, že herní klient není ode mne a nemohu do něj přímo zasahovat, přímo zasahovat mohu jen do serveru. Klient je z ofiko hry (ale také mnou upravený, např. vzhledy nošených věcí pro elfy atd.) ale ne tolik, protože nemám k dispozici zdrojáky. Pokud chcete postel zabarvit, doneste mi ve hře nádrž s namíchanou barvou a já její atribut barvy přenesu na postel. S výjimkou Chrličské kamenné postele, na to potřebujete speciální nádrž s barvou. Pokud by někdo měl zájem, jsem schopen udělat kombinované postele, například mít dvě postele nad sebou a přidat k tomu funkční žebřiňák. :)

Client má nyní překopanou grafiku, včetně menu, splash obrazovky, loga... také byly přidány systémy na snažší tvorbu dveří a schodů. Neveřejně se mi také povedlo vyměnit intro za své, ale to jsemjako změnu nezveřejnil, protože mi to nepřehraje audio, pouze video (jestliže někdo víte, jak provádět encoding v BAU2 audio kodeku, dejte mi vědět, pět hodin jsem googloval a nikde nebylo ani slůvko o BAU2 kodeku). Doplnil jsem (vyrobil jsem grafiku pro) novou postel -  small mattress only bed (malá postel, která má pouze matraci), scházel ji opačný směr, tzn. nyní existuje i pro směr Východ/Západ. Jedno město ji totiž mělo použitou, ale v klientovi (ten je oficiální! Nebo spíše kdysi byl...) grafika dané postele nebyla, což způsobilo grafické chyby.

Přidáno pár nových postelí - Grass mat bed (postel z ustlané trávy, oba směry) a Woven mat bed (Postel z pletiva, oba směry). Opravena grafika jedné postele v Lakeshiru (městě Meeru).

Ve hře byly upraveny maxima pro atributy (protože má legitimní hráčská postava již předchozího maxima skoro dosáhla) - maximum celkových atributů bylo zdvihnuto z 900 na 30000 (herní výpočty maximálně unesou něco málo přes 34000, takže se blížím ke ... složitější úpravě. Tohoto ale snad nikdo nedosáhne), jednotlivé atributy mají maximum 10000, také jsem si na úplně jiném místě všiml, že hra v části, kde se zjišťuje rychlost přibývání atd., kontroluje, zda jsou atributy pod 300 - opraveno.

Všiml jsem si ve hře, že lidé nemohou nosit elfskou výbavu - měl jsem za to, že jsem to již předělal, ale zřejmě jsem tak učinil v době, kdy byl server u Foxe (a byl tedy rollback...), takže jsem to znovu udělal tak, aby lidé mohli elfské oblečení, zbroje i zbraně. Pořád platí ale omezení na atributy. Rasové omezení mi vůbec nedává smysl - pokud má dotyčný dostatek síly, obratnosti a inteligence na to, aby předmět použil, proč by nemohl? Dělají snad elfské předměty magické testy DNA? I kdyby, tak co nemagické elfské předměty? Nedávalo to smysl. Také jsem odstranil řádek o nutnosti býti elfem ze všech současných i budoucích předmětů opatrně tak, abych nepoškodil uložený svět. Připomenu, že je to uděláno i naopak - Elfové na většině serverů nemohou nosit helmice, respektivě všechno se jim na hlavě mění buď na kroužky, nebo na tzv. “havraní helmy” a pokud to na jiných serverech není, tak to mají udělané ještě stupidněji tak, že jejich elfové jsou jen lidé, co mají k dispozici barvy kůží elfů ... u mě mohou opravdoví elfové nosit plně graficky jakékoliv helmice apod. Protože i to se mi zdálo naprosto retardované. Když jsem byl u toho, tak jsem také odstranil omezení pro zbroje, kdy muži nesmějí použít určité ženské zbroje a naopak. Potřeba atributů stále platí. Jinými slovy - pokud má žena dostatek síly na to, aby použila zbroj, proč by nemohla? Vzpomněl jsem si na sérii DB Xenoverse 2 od TFS na youtube, kde všichni byli sakra nasratí, že nemohli mít opravdu skvěle vypadající kus výbavy, jen protože byl určen jen opačnému pohlaví ...

Přidáno pečlivé rozřazení dovedností a krátký popis ke každé dovednosti, v sekci Návody (později tomu udělám asi samostatnou sekci). Nezdá se to, ale dovedností je přes 50, takže mi trvalo kolem 6 hodin to sepsat a dalších 6 hodin překlad do angličtiny. Změnit rozřazování dovedností ve hře musíte ale každý sám.

Nový systém vyjadřování stavů a emocí. V podstatě jsem nakradl jeden opravdu komplexní systém, co byl celý v italštině, celý jsem jej přepsal do češtiny a udělal dalších pár úprav (například jak dlouho zůstanou blitky na zemi, když se poblejete). Přesněji ukradeno odsud: https://svn.kenai.com/svn/tdmscript~tdmscriptdev/dev/Arda%20System/Comandi/Emote.cs Ve hře je nyní 42 stavů/emocí, pokud správně počítám (puke a vomit počítám za jedno - v původním systému to nebylo, ale napadlo mne, že angličáci mají šanci použít oba termíny, proto bude lepší to zdvojit pro obě varianty). Naleznete je také v sekci užitečné příkazy, ale jak je použít zkopíruji i sem - [emote (text) nebo [e = Projeví váš stav zvukově či graficky. Nedáte-li typ projevu na místo (text), objeví se menu se všemi emocemi/stavy. Místo závorky uveďte emoci / stav / animaci. Závorky u výpisu jsou překladem, nikoliv tím, co máte vypsat do závorky za emote. Výpis: Ah!, Ah ha!, Applaud (potlesk), Blow nose (frknutí nosem), Bow (poklona), BS cough (prdlajs a kašel), Burp (krknutí), Clear throat (vyčištění krku), Cough (kašel), Cry (brekot), Faint (mdloby), Fart (prdnutí), Gasp! (lapání po dechu), Giggle (uchechnutí), Groan (zasténání), Growl (vrčení), Hey! (hej), Hiccup (škytnutí), Huh? (he?), Kiss (políbení), Laugh (smích), No (ne), Oh (och), Oooh (oooch), Ops (ups), Puke (blít), Vomit (zvracet), Punch (udeřit pěstí), Scream (zařvat), Shh (pššt), Sigh (povzdech), Slap (dát facku), Sneeze (kýchnout), Sniff (čuchat), Snore (chrápat), Spit (plivnout), Stick out tongue (vypláznout jazyk), Tap foot (poklepat botama), Whistle (zapískat), Wohoo (juchů), Yawn (zív), Yea (jo), a Yell (vykřiknout).

Veterináři a stájmistři nyní prodávají za levno (100 zlatých) smlouvu na spřažení se se zvířetem, takže pokud nechcete, aby byla smrt vašeho mazlíčka permanentní, zakupte. Jinými slovy, pokud by si někdo chtěl pořídit ve hře psa a nechtěl, aby mu zdechnul permanentně (a místo toho se proměnil v ducha tak jako je to u hráčů), může. Stájmistři mají širší výběr zvířat na prodej, ten tam byl i původně ale kvůli chybě v kódu nebyl kód pro další zvířata dostupný (opravil jsem).

Přidány zakázky pro lukaře a tesaře. Přidány runové nástroje pro různá povolání (předtím existovalo pouze runové kladívko pro kovařinu). Přidány desítky různých typů odměn za zakázky (nové runové nástroje, pradávné nástroje, speciální zbroje a zbraně pro řemeslníky, barevná kovadlina a nůžky, různé dekorace, pojmenovávač kontejnerů (beden atd.), Chrličí sekera (předtím existoval jen Chrličí krumpáč), okouzlené nádrže na barvu, včetně variant pro kovové předměty, přenosná kovadlina, brousek na zbraně s čepelí, odolné verze nástrojů - prefix "Sturdy" (předtím byl jen krumpáč...) a speciální magický předmět na zvýšení životnosti (opět - existovala jen varianta pro kovy)). Obojí výše (zakázky a odměny) je z doplňujícího balíčku pro Karmaggedonovy rudy,  pro verzi 2 RC1, a musel jsem to velice razantně překopat (dodělat tam nová dřeva, navíc bylo strašně málo typů zakázek pro tesařinu (jen hole a hudební nástroje a na obojí je potřeba velká dovednost, nemluvě o tom, že hudební nástroje potřebují hudebnictví...), takže jsem tam dodělal zakázky (velké i malé) na štíty, židle, stoly, bedny, nábytek, truhly a asijskou exotickou zakázku dřevěných zbraní :D ).

Překopány a přidány házecí zbraně, výpis je kousíček dolejc). Je jich šest (plus munice do praku).

Přidány házecí zbraně do obchodů.

Přidány házecí zbraně do řemeslných činností (prak je v krejčovině, kde má obyčejnou variantu z látky a válečnou variantu z kůže, náboje do něj se vyrábějí v kamenictví (nebo si je můžete koupit ... později asi udělám opravdu obří spawnery, pokrývající všechny facesety), házecí dýky, oštěpy, házecí sekerky a házecí kladívka jsou v kovařině). Podotýkám, že jejich poškození není děláno tak primitivně, jako u původní OSi házecí dýky, co obyčejně v RC2 je, ani mnou jednoho dne stáhnutého oštěpu, kde je to prostě pevné malinkaté náhodné číslo. Asi 4 hodiny jsem to překopával tak, aby to způsobovalo škody se vším všudy a vzalo to všechno v úvahu. Tedy možná to nebere plošná okouzlení, ale kromě toho všechno, útokem zbraní a materiálem zbraní počínaje, obranou a odolnostmi cíle konče. Uf.

Kováři nyní mohou vyrábět vidle.

Tesaři nyní mohou vyrábět dřevěné mandlové štíty, taktéž byly přidány do obchodů tesařů a jsou i jako velká zakázka štítů pro tesaře.

Také jsem 4 hodiny přicházel na to, proč se mi u luků v půlce případů nezobrazuje typ dřeva, ze kterého jsou, a u štítů se mi typ dřeva nikdy nezobrazí .... byla chybka v původním skriptě, opravil jsem ji a také když už jsem byl v ráži, tak jsem překopal oblečení z látky tak, aby jednak mohlo mít jakýkoliv prefix a aby se v názvu zobrazovala výjmečnost. Jinými slovy, bude v budoucnu možné přidat další druhy látek, než jen obyčejnou a olejnou.

Přidány zakázky pro zámečníky společně s jejich odměnami (nové jsou runové, prastaré a tvrzené náčiní).

Nyní je možné za pomocí krejčoviny ušít karimatku.

Přidáno 49!!! druhů šupin, z toho 17 chitinových (z obřích brouků, mravenců, pavouků, ...), 15 plazích (ještěrčí, wyverní, hydří, krakení, ...) a 17 kovových šupin (ze stávajících kovů). Pro srovnání, stávajících šupin bylo ve hře 6 a všechny byly dračí, dle barvy, takže nyní je jich celkově 55! (Díky bohu za Word Count plugin v Notepadu++ :D) Naprosto jsem překopal Zbroj z Dračích šupin, nyní je to Zbroj ze *druh šupiny* šupin, stejně tak se chová v různých menu. Nové šupiny nejsou odnikuď stáhnuté, poctivě jsem je ručně od píky udělal sám, cca 2 hodiny jsem šteloval jejich atributy / vlastnosti a další 2 hodiny jsem jim vybíral barvy ... děkuji Vyktorymu za betatest celého systému. Kovové šupiny lze vyrábět z kovových ingotů toho samého typu, v menu kovářství je proto nová položka.

Přidáno 48 druhů tekutin. Cca polovina z nich je alkohol a polovina ne. Přidána řada dalších funkcí pro pití, různá pití mají různé účinky, kafe vám snižuje únavu, kuřecí vývar snižuje hlad a pít ředidlo vám nedoporučuji. Nádoby na tekutiny jsem překopal. Přidán jeden nový typ nádoby - hrnek z lebky. Nyní můžete dostat mléko z krav a dokonce i z jiných zvířat, jsou-li to samičky. Přidána náhodnost do obchodů - v obchodech se tyto tekutiny objevují náhodně a také v náhodných nádobách, některé tekutiny jsou vázané na oblast, stejně tak hrnky z lebek najdete třebas v nekromantském městě, nebo u pirátů, ... Přidán easter egg ze série adventur Opičího Ostrova, aneb jak moc je užitečný pirátský grog (na prodej v Doupěti Bukanýrů). Přidal jsem i další funkce a opravy, je toho vážně hodně, dokonce jsem to zveřejnil i na runuo stránkách, když už jsem se s tím tak sral. Také jsem přidal víc jak stovku nových kusů grafiky pro průhledné nádoby na tekutiny s danými tekutinami.

Vyktorymu se stalo, že ve městě vykuchal svou vlastní mrtvolu a stráže za to na něj začali útočit. Takže jsem tam doplnil podmínku, že z hráče nebude kriminálník, pokud při vykuchávání mrtvoly se bude vlastník mrtvoly rovnat tomu, kdo kuchá, tzn. nyní už to není považováno za trestný čin, když vykucháte sami sebe. Ikdyž se nedivím, že to stráži přišlo divné...

aké jsem udělal, aby když se odhlásíte, aby se vaši mazlíčci odhlásili s vámi, hlavně u nových hráčů to byl problém, když si mysleli, že se odhlásí i s nimi, místo aby je dali do stájí a mazlíček se následně vlivem času a nekrmení odochočil. Ale i tak vám doporučuji stáje, pro případ, že jsem něco posral.

Opraven exploit, kdy se dalo zároveň spát na vícero postelích naráz (a postava se naklonovala :D ). Kostěnná zbroj se nyní dá prodat, šupinová zbroj se nyní dá prodat, elfí věci se nyní dají prodávat. Přidán včelař do Heartwoodu (na jednom místě jsou tam včely i dva úly...). Krumpáči byla snížena potřebná síla na 10, ale je nyní nutné jej mít v rukou při těžbě. Do tesařiny byly přidány kyje (které mimochodem předtím bůhvíproč nešlo vyrobit žádným povoláním) a dřevce (kovovou variantu dřevců má kovařina). Přidána runová loutna do odměn pro tesaře.

Ředidlem na barvu můžete odbarvovat předměty v inventáři.

U obchodníků lze nechat opravovat předměty (na oficiálním serveru nikoliv...). U kováře lze opravovat zbraně a zbroje s výjimkou zbraní na dálku (u které je opětovně výjimka a to ta, že opravovat házecí zbraně mohou ... výjimka u výjimky, to jsem tu ještě neměl... :) ) a kožených zbrojí. Zbrojíř opravuje to samé, jako kovář, akorát ne zbraně. Kovář zbraní zase naopak opravuje jen zbraně (se stejnými omezeními, jako kovář). Lukař opravuje luky, kuše a podobné zbraně na dálku, kromě házecích zbraní a praků. Kožešník opravuje kožešinové zbroje a praky. Na oficiálních serverech běhají stovky řemeslníků, ochotné vám předměty opravit, nicméně můj server takový luxus nemá.

Nové exe soubory, předělané intro.

Přidány různé další druhy stromů, které lze "pokácet", včetně některých keřů, palmy, spadlé stromy, kořeny, ... je jich přesně 50 (pokud najdete něco, co by mělo jít pokácet a nepůjde to, dejte mi vědět). Nemám na mysli typy dřev, ale pouze to, že z nich lze náhodně generované dřevo dostat sekerou. Je to příprava na přidávání dřev (teď už je to jen otázkou dát tam podmínku - např. Pokud to má grafiku jabloně, typ výdejného dřeva nechť je jabloňové .... a takhle u všeho. Včetně bambusu). Také byla přidána řada listí tak, že pokud se pokusíte pokácet listí a ne strom (listí je technicky vzato samostatně), tak by to mělo začít kácet strom, ke kterému listí náleží - předtím to u některých typů (Tokuno Zento...) nefungovalo. Teď už snad ano. Pokud by někde nefungovalo, potřeboval bych to vědět.

 

Templayer - templayer.cz

TheFuzimi - fuzimi.cz

Skineri - hurka.blog.idnes.cz

Nefunkční